Google Analytics ile sitenize gelen ziyaretçilerin yeni ziyaretçiler mi yoksa daha öncesinde sitenizi ziyaret edip tekrar gelen ziyaretçiler mi olduğunu rahatlıkla görebilir ve analiz edebilirsiniz. Yeni ziyaretçilerin (New Visitors) fazla olması, sitenize iyi trafik çektiğiniz anlamına gelir. Geri dönen ziyaretçilerin (Returning Visitors) fazla olması ise site içeriğinizin yeterli ve tatmin edici olduğunu ve sitenizi ziyaret eden kullanıcıların siteden memnun kalarak tekrardan geldiğinin işareti olarak yorumlanabilir.
Geri dönen ziyaretçilerin (Returning Visitors) sayısında azalma olduğunu yada sayısının yetersiz olduğunu düşünüyorsanız, kesinlikle site içeriğinizi tekrardan gözden geçirmeniz gerekiyordur.
Peki Analytics bu ziyaretçileri nasıl ayırıyor?
Ziyaretçi sitenize girdiği zaman _utma adıyla bir cookie yazdırıyor. Bu cookie unique ID numarası atayarak ziyaretçinin yeni ziyaretçi mi yoksa geri dönen ziyaretçi mi olduğunu anlıyor. _utma cookisi kalıcı (permanent) tip cookie'lere girer ve geçerlilik süresi 2 senedir. Tabi kullanıcı cookielerini silerse, daha öncesinde atanmış _utma cookiside yenilenerek farklı bir Unique ID numarası atar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder