Anahtar kelimeler (Keywords), reklamlarınızın arama ağında gösterilmesini tetikleyen kelimelerdir. Anahtar kelime seçimi yaparken dikkatli olmak gerekir. Gereksiz anahtar kelimeler, reklamlarınızın tetiklenip gösterim almasına ve hatta tıklanarak size ekstra maliyet olarak geri dönmesine sebep olabilir.
Örnek olarak, Notebook satan bir elektronik ticaret siteniz varsa ve adwords üzerinden sitenize trafik çekmek istiyorsanız seçeceğiniz anahtar kelimelerde dikkatli olmalısınız. Mesela, "Acer notebook" kelimesini anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz (Tabi Acer Notebook satıyorsanız), ama "Acer notebook incelenmesi" yada "Acer notebook fotoğrafları" anahtar kelimeleri gereksiz olacaktır.
Yeni bir kampanya yaptığınız zaman, ilk etapta anahtar kelime eşleme seçeneğini Geniş Eşleme olarak bırakınız. Daha sonrasında raporlardan hangi anahtar kelimelerin reklamınızı tetiklediğini görerek kampanyanızı optimize edebilirsiniz. Kampanya optimize etmeyi daha sonraki konularda inceleyeceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder