Adwords ve Analytics Terimleri

Adwords ve Analytics'de raporlamalarda, görünüm ve okunuş esnasından kolaylık sağlaması açısından bir çok terim kısaltılmıştır. Bu terimlerin anlamlarını ve kısaltılmış hallerini burada paylaşacağız.

CPC: Tıklama başına maliyet anlamına geliyor (TBM). Kullanıcının sizin reklamınıza tıkladığı zaman, sizin ödeyeceğiniz miktar.

CPA: Maliyet / Geri Dönüşüm. CPA'inizi mümkün olduğu kadar düşük tutmaya çalışın.

CTR: Tıklamalar / Gösterim. Reklamınızın tıklanma miktarının, gösterim miktarına bölünmesiyle elde edilen oran. CTR miktarınızın mümkün olduğu kadar yüksek değerlerde olması, reklamlarınızın iyi olduğunu gösterir.

Quality Score (Kalite Skoru): Kalite skorunu etkileyen birden fazla faktör. En bilindik faktör ise anahtar kelime seçimlerinizin reklam metniyle alakalı olması. Bunun yanı reklama tıklandığı zaman gittiği sayfanın içeriğininde kalite skoruna etkisi vardır.

Impression (Gösterim): Reklamlarınızın, Google'da sizin seçtiğiniz keywordler ile tetiklenip gösterilmesi vermektedir.

Bounce Rate: Ziyaretçilerin sitenizde hiç bir işlem gerçekleştirmeden çıkması olayı bize bounce rate'i verir. Bounce rate'in yüksek olması siteye gelen ziyaretçilerin, sitede aradıklarını bulamayıp hiçbir işlem gerçekleştirmeden çıktığı anlamına gelir.