9 Eylül 2010 Perşembe

Adwords'de Remarketing

Adwords Remarketing ile kaçırdığınız potansiyel müşterileri tekrardan sitenize çekerek geri dönüşüm sağlayabilirsiniz. Remarketing tamamiyle hedefli müşteriye hitap ettiğinden dolayı, yürüttüğünüz remarketing kampanyasıyla geri dönüşleriniz daha verimli olacaktır. Çünkü remarketing ile sitenize daha öncesinde gelmiş ve işlem gerçekleştirmeden çıkmış ziyaretçileri hedeflersiniz.

Örneğin, tatil paketleri sunan bir elektronik ticaret siteniz var. Sitenizde mevcut tatil paketlerini gerçekleştirmek için ziyaretçilere sunduğunuz tatil paketleri sayfası, üyelik formu sayfası ve kredi kartı yada rezervasyon işlemlerinin gerçekleştiği sayfalar bulunmaktadır.

A ziyaretçisi tatil paketlerinin bulunduğu sayfayı görüntüledikten sonra, beğendiği pakete tıklayarak üyelik sayfasına geldi. Fakat üyelik sayfasını uzun bulduğundan dolayı yada bir işi çıktığından dolayı sayfayı terk etti. Remarketing kodunu sayfa kodlarına entegre ettiğiniz zaman bu kod A ziyaretçisinin bu sayfadan ayrıldığını bildirerek kendi bünyesinde datasını tutacaktır. Remarketing ile A ziyaretçisi ve A ziyaretçisi gibi yine aynı sayfada işlem gerçekleştirmeden çıkan ziyaretçilere özel reklamlar bu ziyaretçilerin gezdiği sitelerde sürekli olarak dönecektir. Böylece potansiyel alıcı olan A ziyaretçisini direk olarak hedeflemiş olacaksınız. Hatta Reklam metinlerinde çok spesifik olarak "Tatil Paketinizi Seçtiniz, Şimdi Üyeliğinizi Gerçekleştirin" gibi daha hedefsel metinlerde döndürebilirsiniz.

Bir başka örnekte ise bir B kullanıcısı sayfanıza geliyor tatil paketlerine bakıyor ve belkide fiyatlardan dolayı bir işlem gerçekleştirmeden çıkıyor. Sizde bir hafta sonra tatil paketlerinde % 30 oranında indirimler başlatmayı düşünüyorsunuz. Peki sitenize gelen B ziyaretçisinin bundan nasıl haberi olacak dersiniz?

Remarketing ile B ziyaretçisine rahatlıkla ulaşarak, B ziyaretçisinin gezdiği sitelerde % 30 indirimli tatil paketi bannerlarınızı gösterebilirsiniz. Bu reklamı sadece B ziyaretçisi ve B ziyaretçisi gibi sitenize gelip ve işlem gerçekleştirmeden çıkan ziyaretçiler görecektir. Bundan dolayı çok fazla paralar vermeden doğru hedef kitleye ulaşabileceksiniz.


Unutmamanız gereken bir hususta Remarketing sadece Google Görüntülü Reklam ağında mevcuttur. Benim tavsiyem öncelikli olarak arama ağında reklam kampanyası başlatarak, daha sonrasında yakalayamadığınız ziyaretçileri Remarketing ile yakalayarak geri dönüşümlerinizi arttırmanız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder