Google, Dünya'da olduğu gibi Türkiye'ninde en fazla kullanılan arama motoru. Google'ın Türkiye'deki pazar payı % 98 oranında. Buda demek oluyor ki Türkiye'de interneti olan herkes kesinlikle Google'ı arama yapmak için kullanıyor.
Google Adwords, Google'ın işletme sahiplerine sunduğu online platformdaki reklamcılık aracıdır. Adwords sayesinde hedef kitleye ulaşarak, düşük maliyetlerle yüksek geri dönüşüm alabilir ve işletmenizin verimliliğini arttırabilirsiniz. Şimdi Televizyonda reklam vermeye kalksanız milyonlarca para dökeceksiniz ve televizyonda hedef kitleyi tam olarak belirleyemeyecek ve geri dönüşümlerinizi ölçemeyeceksiniz.
Aşk-ı Memnu'da reklam verdiniz (Küçük işletmeler için böyle bir dünya yok tabi Dünya'nın Parası), şimdi bu diziyi 7'den 70'e kadını, erkeği herkes izliyor. Sizin verdiğiniz reklam kime ulaştı ? Kaç kişi bu reklamdan geri dönüşüm yaptı ? Bu soruların cevabını bilemeyeceksiniz.
Ama Adwords sayesinde hedef kitleye ulaşmak tamamiyle sizin kontrolünüzde olacak, tabi maliyetleride istediğiniz ölçüde ayarlayabilecek kendi reklam bütçenize ve hedeflerinize göre belirleyebileceksiniz. Ayrıca Adwords reklamlarından sayfanıza ne kadar ziyaretçi geldiğinide görebileceksiniz.
Eski kafalı pazarlamacıların anlamadığı olay şu; İnsanlar artık T.V reklamlarına yada Radyo reklamlarına bakarak bir şeyler almıyorlar. Eskiden güç pazarlamacıların elindeyken şu anda güç kullanıcıların elinde. Müşteriler Google, Facebook gibi siteleri kullanarak alacakları ürün hakkında bilgi topluyorlar. Facebook, Friendfeed, Twitter gibi siteler viral-marketing yapabilmek açısından birer hazine olduğundan dolayı bu araçlarıda iyi kullanmak gerekir.
Tabiki online pazarlama yaparken offline olarakta desteklemek gerekir ama her case'de bu böyle olmaz!!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder