14 Eylül 2010 Salı

Arama Ağı Dönüşüm Hunileri (Search Funnel)

Arama ağı dönüşüm hunileri, dönüşüm odaklı adwords kampanyalarında ziyaretçilerin geri dönüşümleri nasıl gerçekleştirdiğini, hangi kampanya, ad-grup yada keywordleri izleyerek geldiklerini gösteren bir adwords aracıdır. Bunun yanı sıra gösterimden (impression) gelen geri dönüşümleride göstermektedir.
Sonuç olarak tüketiciler tatil paketi, notebook ve benzeri yüksek fiyatlı ürünler almadan önce uzun bir araştırma içerisine girerek, bir çok site gezer ve ürünler hakkında fiyat, özellik araştırması yaparlar. Ziyaretçilerin kaçıncı aramadan sonra geri dönüşüm gerçekleştirdiğini, hangi saat yada günler arasında gerçekleştirdiğini görerek kampanyanızı daha verimli olarak yönetebilirsiniz.

Arama ağı dönüşüm hunileri'ne girmek için Raporlar sekmesinden  Dönüşümler tabına girdiğiniz zaman, sol tarafta Dönüşüm Hunileri (Search Funnel) kısmına giriyorsunuz.







Top Paths (En iyi yollar raporu),hangi anahtar kelimelerden, hangi ad-grup yada hangi kampanya üzerinden gelerek dönüşüm gerçekleştirdiğini gösteren raporlardır. Burada bilmeniz gereken kavramlarından biri Assist Click yani Destek Tıklamalar yada Destek Impression. Destek tıklamaları söyle düşünebiliriz.

Ziyaretçinin, dönüşümü yapan son tıklamaya götüren tıklama Destek Tıklamadır.

Son Tıklama ise dönüşümün gerçekleştirildiği tıklamadır. Bu kavramları bilerek raporlama yapılması gerekilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder