Adwords kampanyalarında bildiğiniz gibi lokasyon ve dil seçenekleri bulunmaktadır. Lokasyon ve dil seçenekleri bölümü kampanya sekmesinde Ayarlar kısmından yapılmaktadır. Etrafta bu konun yanlış bir şekilde anlaşıldığına dair bir takım şeyler duydum.
Örneğin,
-Biz kampanyamızı İngilizce dil olarak seçmiştik, kampanyamız ingilizce olarak yayınlanmıyor mu?
Cevap olarak Yuh diyorum. Google onuda yaprsa zaten Microsoft ve Yahoo bırakıp gitsin artık.
Dil seçimindeki olay çok basit aslında. Biz şu anda google.com.tr ile google'a bağlanıyoruz, ama Alexa'ya baktığımız zaman Türkiye'den direk olarak google.com yada google.co.uk'den de girenler olduğunu görüyoruz. Eğer kampanyanın dil seçeneklerinden ingilizce dilini seçmemişseniz, google.co.uk'den giren ziyaretçiler reklamlarını göremeyebilir. Kesinlikle göremezler demiyorum, çünkü ziyaretçinin türkçe arama sorgusundan tutunda, IP'sine kadar bir çok farklı parametreye bakılarak reklamlar çıkarılıyor. Örneğin, google.com.tr'den girilerek, italyanca ütü masası yazarsanız size Türkiye'nin ve İtalya'nın reklamlarını gösterir.
Lokasyon seçiminde ise kampanyanızı sadece o ülkede yada o şehirde yaşayanların görmesini sağlamak için yaparsınız.
Örneğin, kampanya ayarlından Arabistan ve Portekiz'i seçerseniz, reklamlarınız sadece bu iki ülkede yayınlanacaktır. Peki bu ülkede yayınlanan reklamlarımı nasıl görürüm diyorsanız, Fırsatlar sekmesinden Reklam Ön İzleme aracı ile görebilmeniz mümkündür.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder